Alkotmánybíróság
Az
első fokon eljáró bíróság útján
Megjegyzés: Az
alkotmányjogi panaszt, az ügyben első fokon eljáró bíróságnál, az
Alkotmánybírósághoz címezve kell benyújtani.
Tisztelt Alkotmánybíróság!
Az
Alkotmánybíróságról szóló 2011. évi CLI. törvény 27. § alapján az alábbi
alkotmányjogi panaszt
terjesztem
elő.
Kérem
a tisztelt Alkotmánybíróságot, hogy állapítsa meg
A Kúria XXXXXXX ítéletének
és a Heves Megyei Törvényszék 1.Pf.20.033/2022
ítéletének alaptörvény-ellenességét, és az Abtv. 43. §-ának megfelelően az(oka)t
semmisítse meg.
Kérelmem indokolásaként
az alábbiakat adom elő:
1. Az indítvány
benyújtásának törvényi és formai követelményei
a)
A pertörténet és a tényállás rövid ismertetése, a jogorvoslati lehetőségek
kimerítése
Elsőfokú
ügyszám: 4.P.20.551/2021.
Másodfokú
ügyszám: 1.Pf.20.033/2022.
Egri
Törvényszék 1.Pf.20.033/2022/9.
Az első
fokon eljárt Egri Járásbíróság 4.P.20.551/2021/39. sz. alatt meghozott ítéletével a felperesi
kereset elutasította.
A Felperes
fellebbezése folytán eljárt Egri Törvényszék Ítéletével az első fokon eljárt
bíróság ítéletét megváltoztatta, azzal hogy az alperesek között 2012.08.16-én
és 2012.10.11-én megkötött kölcsönszerződések, továbbá a 2012.10.12-én kelt dr.
Czifra Rudolf közjegyző előtt 11029/Ü/899/2012/2. számon közokiratba foglalt
egyoldalú kötelezettségvállaló nyilatkozat érvénytelen.
Az Alperes
fellebbezése folytán eljárt Kúria az Egri Törvényszék 1.Pf.20.033/2022/9. sz. ítéletét helyben hagyta.
.
Az elsőfokú bíróság által megállapított tényállás:
[1]
A
II.r. alperes 2010-től befektetési tevékenység látszatát keltve, de annak
folytatása nélkül egy piramis játék elvén működő rendszert épített
ki, amelybe a II.r. alperes
és társai újabb személyeket vontak be, akiknek
a befektetéseiből fizették
ki a korábbi belépőknek járó összegeket. Ezen rendszer működtetése során a II.r. alperes és társai a befektetőknek tőkegarantált banki hozamnál magasabb
hozamot ígérő befektetési lehetőséget ajánlottak, továbbá olyan személyeket is bevontak,
akik ellenérték fejében ingatlanfedezetet nyújtottak a befektetés biztosítására. Az I.r. alperes befektetőként, a
felperes ingatlanfedezetet biztosítóként került
a szerződéses rendszerbe.
[2]
2012.
augusztus 3-án az I.r. alperes mint befektető és a II.r. alperes mint megbízott
között létrejött megállapodás szerint az I.r. alperes ügyvédi
letétbe helyezéssel 60.000.000.-Ft befektetési célú kölcsönt bocsátott a II.r. alperes
rendelkezésére. A II.r. alperes kötelezettséget vállalt arra, hogy 90 napon belül tőzsdei és tőzsdén kívüli műveletekbe fekteti azt be,
és minden hónap 10. napjáig
kötelezettséget vállalt az elszámolásra. 2012. augusztus 7-én 60.000.000.-Ft
készpénz letétbe helyezéséről dr. Wenczel Kristóf ügyvéd letéti igazolást
állított ki.
[3]
2012.
augusztus 16-án kelt megállapodás szerint az I.r. alperes 60.000.000.-Ft
befektetési célú kölcsön átadására
vállalt kötelezettséget abból a célból, hogy a II.r. alperes megbízottként tőzsdén és tőzsdén kívüli befektetéseket
eszközöljön belőle és havi elszámolással hozamot fizessen. A befektetés határidejét egy évben határozták meg azzal, hogy a rendelkezésre bocsátott tőkét 2013. augusztus 15-ig kell az I.r. alperes
részére visszafizetni. A II.r. alperes kötelezettséget vállalt
jelzálogbiztosíték nyújtására is, azon felajánlott ingatlanok közül a befektető
jogosult választani és az ingatlan forgalmi értékének a befizetett összeg
kétszeresének kell lennie.
[4]
A
2012. október 11-én kelt befektetési vagyonkezelési szerződés elnevezésű
megállapodásban az I.r. alperes
25.000.000.-Ft pénzösszeg rendelkezésre bocsátására vállalt kötelezettséget. A befektetés időtartamát szintén egy évben határozták meg azzal, hogy a II.r. alperes kötelezettséget vállalt a nyújtott
pénzösszeg 2013. október
9-ig egyösszegben történő
visszafizetésére, továbbá a befektetett összeg kétszeresének megfelelő
értékű ingatlanfedezet biztosítására.
Rögzítették, hogy a 2012. augusztus 16-i szerződés nem ment teljesedésbe, annak pótlására kötötték meg ezt
az újabb szerződést.
[5]
Az
I.r. alperes mint zálogjogosult és a felperes mint zálogkötelezett között 2012.
október 9-én jelzálogszerződés jött létre a 2012. október
9-i szerződésben rögzített
25.000.000.-Ft kölcsöntartozás és járulékai visszafizetése biztosítása céljából, amelyben
zálogtárgyként a felperes
tulajdonában lévő 7607/27.
hrsz-ú egri ingatlant
határozták meg. Megállapodtak abban, hogy az I.r. alperes
akkor érvényesítheti a zálogjogot, ha a II.r. alperes a kölcsönszerződés alapján
fennálló fizetési kötelezettségét nem, vagy nem teljes összegben
teljesíti. Rögzítették, hogy a kölcsönösszeg a II.r. alperes nemfizetése
esetén 30 nap után teljes egészében
lejárttá válik, és a kielégítési jog megnyílik. Rögzítették, hogy a felperes és
az I.r. alperes az ingatlant
25.000.000.-Ft legalacsonyabb eladási ár mellett 24 hónapon belül közösen értékesítik. Ezen jelzálogszerződés megkötését megelőzően 2012. október 8-án a felperes és az
I.r. alperes
ugyanilyen tartalmú jelzálogszerződést kötött, amelyben azonban az ingatlan
adatait elírták, ezért került sor a
2012. október 9-i újabb jelzálogszerződés megkötésére. A felperes jelzálogszerződésből eredő egyoldalú
kötelezettségvállaló nyilatkozatát 2012. október 11-én közjegyzői okiratba foglalták. A II.r. alperes a felperes
részére 10 hónapon keresztül mindezért havi 2-2.500.000.-Ft ellenértéket ígért, amely kötelezettségvállalást nem foglalták okiratba.
[6]
2012. október
10-én a felperes mint jogosult
és a II.r. alperes mint kezes között kezesi szerződés
jött létre, amelyben
rögzítették, hogy amennyiben az I.r. alperes
érvényesíti jelzálogjogát a
felperessel szemben, és ezért a felperes kárt szenved, a II.r. alperes köteles
a felperes valamennyi anyagi kárát
megtéríteni. Ugyanezen a napon a II.r. alperes a felperes mint címzett javára 25.000.000.-Ft -ról váltót
bocsátott ki.
[7]
A II.r. alperes a megállapodásban foglaltak ellenére az I.r. alperes által rendelkezésére bocsátott tőkét nem fizette vissza, azután hozamot nem fizetett,
továbbá a felperesnek az ingatlanfedezet biztosításáért sem fizetett
ellenértéket.
A
Kúria XXX döntésével a jogorvoslati lehetőségek kimerültek.
Perújítást
és egyéb rendkívüli jogorvoslatot nem kezdeményeztem, és nincs folyamatban. A
felsorolt bírósági eljárásokban, mint I. rendű alperes vettem részt.
.
c)
Az alkotmányjogi panasz benyújtásának határideje
A
Kúria XXX sz. határozatát az ügyben megbízott ügyvéd –dr. Garadnai Tibor-
2023.05.01-én vette kézhez, így a 60 napos határidőn betartva fordulok az
Alkotmánybírósághoz. Az ügyben I. rendű alperesként vettem részt-
Megjegyzés:
Annak bemutatása, hogy az alkotmányjogi panaszban támadott bírói döntés az
alkotmányjogi panaszt benyújtó személy jogait vagy érdekeit érinti. Polgári
eljárásokban az alperes, a felperes, a beavatkozó, büntetőügyekben a terhelt
érintettsége nem kíván külön bizonyítást, egyéb személyek esetében azonban az érintettséget
az indítványban igazolni kell.
e) Annak bemutatása, hogy az állított alapjogsérelem
a bírói döntést érdemben befolyásolta
vagy a felmerült kérdés alapvető
alkotmányjogi jelentőségű kérdés
A
Kúria a bő 10 évet meghaladó bírósági eljárás lezárásaként következő
témakörökben hagyta jóvá alkotmányjogi jogsértéseket, melyek nélkül az adott
ügyben pervesztességemet megállapítani nem lehetett volna.
- Törvény előtti egyenlőséghez való
jog sérelme.
- Ésszerű határidő elmulasztásának
sérelme.
- Bírósági részrehajlás
- Jó hírnévhez való jog sérelme
- Szerződéses szabadság sérelme
- Embertelen bánásmódot, kínzás
- Jogállam megkérdőjelezése, hatalmi
ágak szétválasztása
- A Kúria jogalkotó szerepét,
visszamenőleges hatállyal
- Valódi jogorvoslati lehetőség elszabotálása.
- Nemzetközi jog sérelme
- Bírói függetlenség sérelme
2. Az alkotmányjogi
panasz benyújtásának érdemi indokolása
Jelen esetben az alaptörvény rendelkezésének
nem egyszeri és egy rendbeli megsértését kívánom vázolni, hanem ezen ügyben
folytatott rendszerszintű visszaélés sorozatra kívánok rávilágítani, melyek
nélkül az ügyemnek 1-2 éven belül, pernyertességemmel, le kellett volna
zárulnia.
XV. cikk
(1) A törvény előtt mindenki egyenlő. Minden ember jogképes.
Az
ügy háttere abban ragadható meg, hogy a II. rendű alperes befektetési
lehetőséget kínált az I. rendű alperesnek és a felperesnek. Mind a ketten magas
hozamra kívántak szert tenni. Az I. rendű alperes adta az ügylethez a tőkét
felperes a biztosítéki ingatlant a tőke biztosítékaként.
A
jelzálogszerződés ügyében a felperes férje járt el, továbbiakban felperes képviselője,
minden érdemi döntést ő hozott. Szintén a peradatok alapján a következő
információkat ismerjük az ügyben eljárt Deák Boldizsárról. A rendszerváltás
előtt III/III-as ügynökként tevékenykedett. Rendszerváltás után a Fidesz
parlamenti képviselője volt. Számtalan üzleti érdekeltsége van/volt Egerben. Az
épülő autópálya mellett telkekkel kereskedett. Közgazdász egyetemi
végzettséggel rendelkezik. Jelenlegi sajtóhírek szerint aktív politikus. Az I.
rendű alperes mérnök-informatikus, nem tartozik a kivételezett politikus csoportba.
A
felperes képviselője az ügyletben döntéshozó volt. A számukra magasabb hozam
elérése érdekében további 5 millió Forint befektetését kérte az I. rendű
alperestől, aki ezt teljesítette. A felperes képviselője dr Vékony Tibor ügyvédtől
kért, és kapott tájékoztatást a befektetési lehetőségről, aki megnyugtatta,
hogy az ügylettel minden rendben, évek óta működő konstrukció, a szerződés
megköthető. Az I. rendű alperest a mai napig befektetési tanácsadóként dolgozó
Kruzslicz Attila biztosította ugyanerről. Tehát a két fél hasonló
információkkal bírt, de a felperes képviselője sok évtizedes politikai múlttal
és befolyással rendelkezik, mind helyi, mind országos szinten, valamint
pénzügyi döntésekhez szükséges releváns végzettséggel is bír. Politikusként egy
szűk társadalmi csoportnak is a része. Rendszerváltás előtti pozíciójából
adódóan titkosszolgálati kapcsolatokkal rendelkezik. A bírói döntés értelmében
csak az I. rendű alperesnek kellett felismernie az ügylet jóerkölcsbe ütköző
jellegét. A felperes még az általa kikövetelt plusz 5 millió forintért sem
köteles helytállni dacára annak, hogy végzettségét, és kapcsolatrendszerét
tekintve neki sokkal inkább fel kellett volna ismernie, ha egy ügylet
teljesíthetetlen. Ennek ellenére a bírói döntés értelmében csak az informatikus
ismerte fel a helyzetet, és csak neki kell anyagilag jótállni az ügylet okozta
károkért. Ez egyrészt sérti a törvény előtt mindenki egyenlő másrészt
diszkriminatív hiszen mi okozhatja, hogy egy adott területen kedvezőtlenebb
pozícióban lévő személlyel szemben a bíróság magasabb követelményt és felelősséget
támasztott? A felperes minden kötelezettségvállalása alól mentesült, és további
ca. 10 millió forint perköltséget okozott 10 év alatt az I. rendű alperesnek.
XXVIII. cikk
(1) Mindenkinek joga van ahhoz, hogy az ellene emelt bármely vádat vagy
valamely perben a jogait és kötelezettségeit törvény által felállított,
független és pártatlan bíróság tisztességes és nyilvános tárgyaláson, ésszerű
határidőn belül bírálja el.
Ezen
pont igazolásához, akár elegendő lehetne az Európai Emberi Jogi Bíróság
2021.03.11-én kelt ECHR-LE20.2R 110 döntése, amiben elmarasztalja a magyar
államot ezen ügy ésszerűtlen határidőn túli elbírálása miatt. A Váczi Ügyvédi
Irodát arra kértem, hogy tegyen jogi lépéseket ezen ügy „szándékos elhúzása”
miatt, miután ugyanezen ügyben tett ügyészségi, OBH, és Igazságügyi Minisztérium,
és a heves megyei törvényszéki és járásbírósági elnökök felé tett kéréseim és
bejelentéseim nem vezettek eredményre. Az eljárás folyamán több alkalommal
tettem panaszt/feljelentést a felsorolt szervezeteknél. A Belügyminisztérium
2017-ben írt válaszában kifejezetten az Alkotmánybíróságot ajánlotta a
figyelmembe, mely ajánlást idézek, és a beadványom szerves részévé teszek.
„Javasolom, hogy tegyen alkotmányjogi panaszt,
amennyiben még nem élt e jogorvoslati lehetőséggel, mivel, mint írja, fordult
már bírósághoz, az Országos Bírósági Hivatalhoz, valamint ügyészséghez is.
Részlet Magyarország
Alaptörvényéből hivatkozásul:
„XXVIII. cikk
(1)
Mindenkinek joga van ahhoz, hogy az ellene emelt bármely vádat vagy valamely
perben a jogait és kötelezettségeit törvény által felállított, független és
pártatlan bíróság tisztességes és nyilvános tárgyaláson, ésszerű határidőn
belül bírálja el.
(7)
Mindenkinek joga van ahhoz, hogy jogorvoslattal éljen az olyan bírósági,
hatósági és más közigazgatási döntés ellen, amely a jogát vagy jogos érdekét
sérti.
24. cikk
(1) Az
Alkotmánybíróság az Alaptörvény védelmének legfőbb szerve.
(2) Az
Alkotmánybíróság
d)
alkotmányjogi panasz alapján felülvizsgálja a bírói döntésnek az Alaptörvénnyel
való összhangját
26. cikk
(1) A bírák
függetlenek, és csak a törvénynek vannak alárendelve, ítélkezési
tevékenységükben nem utasíthatóak. A bírákat tisztségükből csak sarkalatos
törvényben meghatározott okból és eljárás keretében lehet elmozdítani. A bírák
nem lehetnek tagjai pártnak, és nem folytathatnak politikai tevékenységet.”
Az
Az
ügyvédem által tett beadványokat átolvasva számtalan helyen olvasható, hogy a
tárgyalások nem kerültek megtartásra vagy semmilyen érdemi munka nem folyt az
adott tárgyaláson, vagy tárgyalásokat halasztottak el, sokszor úgy, hogy már
úton voltunk Egerbe. Folyamatos időhúzást ezekben az időkben akként értékeltük,
hogy a bíróság mind anyagilag, mind idegileg fel kíván őrölni, hogy az eljárást
folytatni ne tudjam. A bíró az első évben még bíztatta a felperest, hogy vonja
vissza a keresetét, mert annak sem a jogszabályok sem a bírói gyakorlat alapján
helyt adni nem lehet. A változás, akkor állt be, amikor a bíró egyik végzésében
kötelezte a felperest, hogy igazolja a különélést Deák Boldizsártól, ami alapján
részére korábban a költségfeljegyzési jogot megítélték. Ezen határozatát a
bíróság a következő tárgyalásra „elfelejtette”, és kérés ellenére is úgy tett,
mintha soha meg sem hozta volna. A pártatlanság hiányát és a tisztességtelen
eljárást hosszú oldalakon keresztül lehetne folytatni. 2018.10.08. –án
benyújtottunk egy „kifogás az eljárás szabálytalansága, valamint az eljárás
elhúzódás miatt” Az eljárás minőségével szinte, az utolsó 6-7 évben
keletkezett, alperesi beadvány részletesen foglalkozik. Érdekes adalék a
2022.07.18.-án kelt Fellebbezési Kérelem, I. Előzmények című része egy jó
összefoglalója az eljárás abszurditásának bemutatásához, valamint azt is
bemutatja, hogy mi vezetett a 2021.09.22-én kelt bírói kizárási indítványhoz.
Részlet
a 2022.07.18-án kelt fellebbezésből:
„Miként
várható el egy laikus személytől, hogy számára ez „nyilvánvaló” legyen és ilyen
szerződést ne kössön meg, ha ez a bírói tanácsok számára sem volt nyilvánvaló 9
éven keresztül? (Megítélésünk szerint ez a tény már önmagában cáfolja azt a
következtetést, hogy a jóerkölcs ütközést megalapozó körülmények
„nyilvánvalóak” voltak, így a jóerkölcsbe ütköző szerződés legalapvetőbb
attribútuma nem áll fenn!)”
Ebben
a részletben ügyvédem épp azt fejtegeti, hogy ügyvédek, hivatásos befektetési
tanácsadók mellett a bírók sem ismerték fel az általam megkötött ügylet
jóerkölcsbe ütköző mivoltát. Jogosan
merül fel a kérdés, hogy ebben az ügyben miért diszkrimináltak engem? Miért
csak nekem kellett volna felismernem, ha valami törvénytelen? A velem szemben
állókra miért nem vonatkoztak a törvények? A bíróságoknak, beleértve a Kúriát
is, miért nem kellett felismernie a jogsértéseket, és betartani és betarttatni
a törvényeket? A Kúria ítélete szerint okosabb voltam, mint a tanácsadó
ügyvédek, beleértve a felperesét is, mint a befektetési tanácsadók, az eljárt
bírói tanácsok, és sok száz más ember, aki hitt ezen üzleti lehetőségben. Akár
imponálhatna is ez a vélemény, ha nem a kifosztásom alátámasztása érdekében keletkezett
volna ezen abszurd végkövetkeztetés. Az ítélet meghozatalához 2 világháború
megvívásánál is több idő kellett a bíróságoknak, hogy felismerjék, hogy én a
szerződés megkötésének pillanatában felismertem a szerződés jóerkölcsbe
ütközését. Kabaréba illő állítások, de inkább rémisztő, hogy a bíróságok akár
ezt is megtehetik.
Rövid
részlet a kizárási indítványból is, (Kérelem- 2021.09.22. Debreceni Ítélőtábla
részére.), ami össze is foglalja az eljárás 6-7 évét:
„Az abszurditás netovábbja,
hogy az első fokon eljárt bíróság a felperes szárazdajkájaként folyamatos
felhívásokban könyörög a felperesnek, hogy legyen szíves egy értelmezhető
keresetet előterjeszteni, ami legalább formai szempontból értékelhető. (A II.
r. alperessel szembeni határozott kereset híján egyébként nem az.”
Hosszasan
lehetne sorolni, hogy a bíróságok hogyan játszottak össze a felperessel az ügy
elhúzásának érdekében. A csatolt dokumentumok részletesen bemutatják ezen
eseményeket. Ami hiányzik belőlük a legbeszédesebb utolsó eset a Kúria előtt.
A
felperes egy 11 éve húzódó ügyben gyakorlatilag nem adott be ellenkérelmet a
Kúriára. A tárgyalás előtt 2 nappal benyújtottak egy féloldalas iratot, ami
alapján további 500 000 Ft. perköltség megfizetését látta indokoltnak a
Kúria a felperes részére. Nagy képzelőerő nem szükséges hozzá, hogy felismerjük
a felperes informális csatornákon ismételten üzenetet kapott, hogy mégiscsak
nyújtson be valamit, hogy legalább a látszatot megőrizzék.
Itt
kívánok hivatkozni 2014.11.30-án
írt első bírósági beadványom záró fejezetére. Megjegyezném, hogy
ekkor még a perben nem volt jogi képviselőm a beadványt egyedül fogalmaztam. (
Forgács Attila II. rendű alperes, Török Szabolcs pedig Forgács Attila
üzlettársa, Deákék ingatlan ügyintézője, aki számukra az értékbecslést
megrendelte.)
„Felperes
a keresetlevelében számos valótlanságot állít, amikből a fentiekben már többet
megemlítettem: nem tévesztettem meg
senkit, nem találkoztam felperessel személyesen az ügyletkötés során, nem
voltam jelen a közjegyzőnél, és ismereteim szerint a közreműködő ügyvéd sem,
felperes soha nem fizetett egyetlen fillér bérleti/használati díjat az ingatlan
után (amire hivatkozva kívánta korábban az illeték-feljegyzési illetve
költségmentességi jogot megszerezni). felperes keresetlevelében hallgat arról,
hogy férje korábban politikai- és maffiakapcsolatokra történt erőteljes
hivatkozással megfenyegetett. Mindezek alapján joggal
feltételezhetem, hogy a felperes a szerződés pillanatában Forgács Attiláékkal
összejátszott annak érdekében, hogy pénzemet
megszerezze, és tette ezt abban a hiszemben, hogy jogos igényemet érvényesíteni
soha nem fogom tudni, mivel azt törvénytelen módon negligálni lesz képes. Ebben
az ügyletben én voltam az, akit folyamatosan be kívántak csapni, az én (illetve
testvérem pénzét) kívánták megszerezni. Közvetett információim vannak arról is
– többek között maga felperes –férje mondta -, hogy a szerződéskötéskor illetve
azt követően jelentős pénzt vett át Forgács Attilától és/vagy Török
Szabolcstól.”
A várható szabálytalanságokat
előre jeleztem. A bírósági eljárás alatt folyamatosan feljelentéssel és
bejelentésekkel éltem, a perben eljárási kifogást, és kizárási indítványt
terjesztettük elő, most pedig az Alkotmánybírósághoz fordulok. A jogtiprás az ügyemben végig, leplezetlenül tetten
érhető volt.
Megítélésem
szerint ezen ügy részletes feltárásához, bejelentéseim alapján, ügyészségi
nyomozás lett volna indokolt. Úgy gondolom, hogy éveken keresztül, a felsorolt
visszaélésre utaló tömeges események esetén nem lehetne elegendő, hogy a bírók
nyilatkoznak, hogy nem elfogultak, miközben nyilvánvalóan megszegték a bírói
etikai kódexet. A felsoroltakon túl szomorúnak tartom, hogy a bíróságok, akik
ellen büntetőfeljelentést és a felsorolt bejelentéseket is tettem még nagyon
sok évig mindenféle megfigyelés nélkül rabolhatták az időm, és a pénzemet.
A
Kúria és az alacsonyabb szintű bíróságok együttesen, nyíltan és burkoltan, büntetés-végrehajtó,
jogalkotó és törvényhozó funkciókat vontak magukhoz, és a tények alapján a felperessel
konspiráltak. .
NEMZETI HITVALLÁS
Valljuk, hogy népuralom csak ott van, ahol az állam szolgálja polgárait,
ügyeiket méltányosan, visszaélés és részrehajlás nélkül intézi.
25. cikk
(1) A bíróságok igazságszolgáltatási tevékenységet látnak el. A legfőbb
bírósági szerv a Kúria.
A szándékos időhúzás az Európai
Emberi Jogi Bíróság ítélete után is folytatódott, ezzel megsértve az Alapvetés/Q) cikkét. Miután kimondták, hogy
ésszerűtlen ideje tart az ügyem az Egri Törvényszék meghozta az indoklást nem
tartalmazó első jogerős ítéletét.
(2) Magyarország nemzetközi jogi
kötelezettségeinek teljesítése érdekében biztosítja a nemzetközi jog és a
magyar jog összhangját.
(3) Magyarország elfogadja a
nemzetközi jog általánosan elismert szabályait. A nemzetközi jog más forrásai
jogszabályban történő kihirdetésükkel válnak a magyar jogrendszer részévé.
A jogállam megkérdőjelezése,
szerződéses szabadság, a Kúria visszamenőleges jogalkotása.
A Kúria ítéletében évi
30%-ban állapítja meg azt a hozamígéretet, ami feltett egy szerződés
jóerkölcsbe ütközik, és semmis. Álláspontom szerint a Kúria nem hozhat
törvényeket vagy rendeleteket, hogy a piacon mi az elérhető maximális hozam
mértéke. Végrehajtó, és nem jogalkotó szervezet. Az elmúlt években több tőzsdei
vállalkozás is hirdette úgy pl. a bitcoin cryptovalutát, hogy „sokszorozza meg
vagyonát, fektessen bitcoinba” (Volt olyan 5 év, hogy ez a termék 5000%-ot
drágult, de a bíróság gyakorlatilag kimondta, hogy ilyen nem történhet meg,
illetve a fellebbezésemben is számtalan példát hoztam, hogy ítéletük helytelen
ténybeli állításokat tartalmaz, és erre ítéletet alapít. ) Ahogy az én
esetemben is, ezekben az esetekben is érdeklődésre elmondták, hogy a „Múltbéli
hozamok nem garancia a jövőbeni hozamokra.” Szóban elhangzott, hogy havi 10%-os
hozam elérhető, és próbálják biztosítani, a múltbeli eredményeknek megfelelően,
de az elszámolás a valós eredmények alapján történik. Az említett hozamszint
viszont bármilyen jó eredmény esetén sem lehet több. A szerződésbe a havi,
teljesítményarányos, elszámolás került lefektetésre. Ezen szóbeli
megállapodás/tájékoztatás alapján érvényteleníteni egy írásos befektetési kölcsön
szerződést véleményem szerint nem lehet. Ez súlyosan sérti a szerződéses
szabadság elvét is, ami a legalapvetőbb jogok közé tartozik.
Kúria jogalkotó tevékenységével
kapcsolatban a következő alaptörvényi idézetet kívánom idézni:
T) cikk
(1) Általánosan
kötelező magatartási szabályt az Alaptörvény és az Alaptörvényben megjelölt,
jogalkotó hatáskörrel rendelkező szerv által megalkotott, a hivatalos lapban
kihirdetett jogszabály állapíthat meg. Sarkalatos törvény eltérően is
megállapíthatja az önkormányzati rendelet, valamint a hadiállapot vagy a
szükségállapot kihirdetésének Kormány általi kezdeményezését követően és a
különleges jogrendben alkotott jogszabály kihirdetésének szabályait.
(2)
Jogszabály a törvény, a kormányrendelet, a miniszterelnöki rendelet, a
miniszteri rendelet, a Magyar Nemzeti Bank elnökének rendelete, az önálló
szabályozó szerv vezetőjének rendelete és az önkormányzati rendelet.
(3)
Jogszabály nem lehet ellentétes az Alaptörvénnyel.
/ SZABADSÁG ÉS FELELŐSSÉG I. cikk(1) AZ EMBER sérthetetlen és elidegeníthetetlen
alapvető jogait tiszteletben kell tartani. Védelmük az állam elsőrendű
kötelezettsége/.
Melyik
jogszabály tiltja, hogy akár ennél magasabb hozamot szabadon megcélozhassak? Még ennyi év után is értetlenül állok az előtt
a bírósági interpretáció előtt, hogy nem volt engedélye a II. rendű alperesnek.
Miért kellett volna lennie? Azt állította, hogy az OTP leányvállalatának
dolgozik. Nem éreztem úgy, és ma sem érzem úgy, hogy jogom lett volna bekérni a
szerződéseit, legyen az egyéni vállalkozói, KATAs, megbízásos, vagy eseti
engedéllyel rendelkező projektcég, vagy bármi egyéb üzleti konstrukció.
Jelenleg is, ha valaki a tőzsdén akar befektetni, pár kattintással
regisztrálhat egy tőzsdei oldalon, és kezdheti a kereskedést. Jelenleg is
rendelkezem olyan szerződéssel az idegenforgalomban, amit pár kattintással
kötöttem. Példa okáért megrendeltem az egész világon használt a Channel Manager
programot a nemzetközi felületen. Jelenleg egy magyar egyéni vállalkozó
számolja és számlázza a rendszerhasználati díjat és a jutalékot egy e-mailes
értesítő alapján, ilyen módon havi több tízmillió forint beszedését végzi
magyar vállalkozóktól. Egyrészt nem
látom be, hogy miért ne tehetné. Úgy gondolom, hogy nincs eszközöm nyomozást
végezni ma sem, hogy minden jogszerűen történik e. Ezen felül azt sem értem,
hogy alperesként, miért nekem kellett bizonygatnom, hogy jóhiszeműen jártam el.
Miért fordult meg a bizonyítási teher? Ilyen gumiszabályok alkalmazásával
bármilyen szerződés semmissé tehető. Jelenleg is ezrével köttetnek olyan
szerződéseket, ahol elhangzik, hogy a várható hozam akár a 100%-ot is
meghaladhatja. Ezen szerződések, e logikai alapján, megtámadás esetén, kivétel
nélkül semmisek lesznek egy kormányváltás esetén. Vagy a törvény előtt nem
mindenki egyenlő?
VI. cikk
(1) Mindenkinek joga van ahhoz, hogy magán- és családi életét, otthonát,
kapcsolattartását és jó hírnevét tiszteletben tartsák. A véleménynyilvánítás
szabadsága és a gyülekezési jog gyakorlása nem járhat mások magán- és családi
életének, valamint otthonának sérelmével.
XXVIII. cikk
(2) Senki nem tekinthető bűnösnek mindaddig, amíg büntetőjogi
felelősségét a bíróság jogerős határozata nem állapította meg
Jó hírnévhez való jog sérelme:
A Kúria másik ügyben született Pfv.V.20.831/2021/8. sz. ítéletét eseti
döntésnek minősítette. Ebben az esetben a befektetők sok év alatt felismerték,
hogy nincs szó valódi befektetésről, ezért színlelt szerződéseket kötöttek 6
alkalommal, több független ügylet keretében. A befektetett pénzük sokszorosan
megtérült. Az én esetemben a teljes folyamat nem tartott 2 hónapnál tovább. Egy
befektetési kölcsönszerződést kötöttem, melynek 3 biztosítéki ingatlan
jelzálogszerződés biztosított, tekintve, hogy a II. rendű alperes nem tudott
egy ingatlant felkínálni a befektetett tőke fedezetéül. A befektetett összeg
nem térült meg. Nem kötöttem színlelt szerződéseket, azok a valós akaratomat
tükrözték. Ebben az ügyben nem válhatna el a büntetőjogi és a polgárjogi
ítélet, és nem lehet azzal ellentétes sem.
Ahogy első eset nyilvánvalóan büntetőjogi kategória, hisz a befektetők
beépültek az elkövetői körbe, úgy az én esetemben ilyenről szó sem lehet. Az
eljárásban végig sértettként szerepeltem. A befektetést számomra ajánló
befektetési tanácsadó pedig tanúként. Felháborító csúsztatásnak, és
botrányosnak tartom a Kúria azon megállapítását, hogy a csalást felismerhettem,
esetleg részt vehettem benne, és a két ügy ugyanolyan, tehát az első eset eseti
döntéssé nyilvánítható. Ez rágalom, és tiltakozom ellene! A Kúria ezen megállapítása ellentétes az ügyben keletkezett büntető
ítélet megállapításaival, aminek ítéleti indoklását a polgári ügy részévé tette
a bíróság, majd ítéletében felülbírálta azt, és bűnösnek titulált! A
büntetőügy minden felperes számára kedvező tényt változtatás nélkül elfogadtak,
az I. rendű alperes számára kedvező tényeket megmásították.
A Kúria
szerint a II. rendű alperes csalása az ügyletkötés pillanatában felismerhető
volt. Ezen gondolatmenet alapján, akik fedezet nélkül adtak 5-10 millió forintot
befektetésre a II. rendű alperesnek, akkor azok a II. rendű alperes csalásában
pusztán szórakozásból kívántak részt venni? E nélkül a hazug állítás nélkül az
ítélet indoklása összedőlne.
( Az
Pfv.V.20.831/2021/8. sz. ítéletétben hivatkozott eset kapcsán a bíróságok
biztosan megtették a szükséges
feljelentést, mivel láthatóan az eljárásjogi keretek, jogszabályok, az eljáró
bíróságokat ezekben az ügyekben nem kötötték.
„Az Egri Törvényszék a felek rendelkezési
jogán jelentősen túlterjeszkedve, egy olyan semmisségi okot talált, illetve
kreált azzal, hogy a hozamígéret alapján állapította meg a befektetési célú
kölcsönszerződés semmisségét, amelyre a felperesnek a hozzávetőleg 9 éves
pereskedés során a jóerkölcsbe ütközéssel összefügésben eszében sem jutott
hivatkozni.” – Nagy Csaba Kúria felülvizsgálati kérelme 2022.07.18.)
Alapvetés
B) cikk
(1) Magyarország független, demokratikus jogállam.
III. cikk
(1) Senkit nem lehet
kínzásnak, embertelen, megalázó bánásmódnak vagy büntetésnek alávetni, valamint
szolgaságban tartani. Tilos az emberkereskedelem.
XXVIII. cikk
(7) Mindenkinek joga van ahhoz, hogy jogorvoslattal éljen az olyan bírósági,
hatósági és más közigazgatási döntés ellen, amely a jogát vagy jogos érdekét
sérti.
Az
igazságszolgáltatásnak normális keretek között nem az lenne a szerepe, hogy 10
évig járassanak valakit tárgyalásokra. Bizonytalanságban tartsák. Annyi
költséget generáljanak neki, hogy ne bírja folytatni a jogi hercehurcát. Megalázzák.
A végén pedig bűnözőkkel hozzák egy platformra. A jogi eljárás nem arra
szolgálna, hogy megelőlegezzen egy büntetést vagy arra, hogy addig húzzák, amíg
olyan jogszabállyal felérő eseti döntést hozzanak, ami az esetemre ráerőszakolható,
és visszamenőlegesen érvényesíthető. Ez a hozzáállás leplezetlen hatalmi
arrogancia, és alapvető jogelvek sárba tiprása. Az eljárás alatt végig bíztam
benne, hogy a bíróságok csak azért elfogultak, és húzzák az időt, mert a
felperes képviselőjének nagy helyi beágyazottsága, komoly politikai múltja és
befolyása van. Az egri törvényszék érdemi indoklás nélkül hozott ítélete majd
annak megsemmisítése után joggal remélhettem, hogy a Kúria nem engedi meg a
további jogtiprást. Utólag teljesen világossá vált, hogy ügyemet azért kellett a
Kúriának II. fokra visszautalni, hogy a másik ügyben született
Pfv.V.20.831/2021/8. sz. eseti döntés időközben meghozható legyen, és
hivatkozási alapot teremtsen. E nélkül ügyemet negatívan elbírálni nem
lehetett. Már nem hiszek benne, hogy Magyarországon ebben az ügyben
tisztességes eljárásban részesülhetek.
A
bíróság hivatali kötelessége, hogy indoklással ellátott döntést hozzon. Az
indoklás tartalmának kellő mértékű részletessége és a döntés indokainak logikai
összefüggése nélkülözhetetlen a bírósági döntések legitimációjához és a
jogbiztonsághoz. A hiányos, vagy a hiányzó indoklás súlyosan sérti a bírói
függetlenség, a jogbiztonság és az igazságszolgáltatás elveit, és cáfolja, hogy
egy adott eljárás tisztességes.. Az,
hogy részletes indoklással csak a Kúria szolgált, amire érdemi válasz felülvizsgálatban
már nem adható alapjaiban kérdőjelezi meg, hogy volt e lehetőségem valódi jogorvoslatra.
XXIV. cikk
(2) Mindenkinek joga van törvényben
meghatározottak szerint a hatóságok által feladatuk teljesítése során neki
jogellenesen okozott kár megtérítésére.
Félő,
ha a panaszomnak helyt adnak a bíróságok további évtizedekig folytatnák a
kínzásomat. Új eljárás esetén a kérelmem, hogy a magyar állam, tekintve, hogy
felelős a kialakult helyzetért, vállalja át a Deák Boldizsárné egyoldalú
közjegyzői nyilatkozatban vállalt valamennyi kötelezettségének megfizetését, és
térítse meg a 10 év alatt okozott 10 millió forint perköltséget kártérítés
jogcímen, és biztosítsanak nekem teljes költségmentességet a folytatódó
eljárásban. A kínzó tortúra negatívan érintette védekező képességünket,
beadványaink minőségét az eljárás alatt, és előidézte, hogy ügyvédi védelem
nélkül maradtam.
(Jogi
végzettség híján két példán keresztül szeretném megvilágítani, hogy jóhiszeműen
nem cáfolható helyzetet teremtettek a heves megyei bíróságok azzal, hogy
indoklás nélkül jóerkölcsbe ütközőnek minősítették a szerződésem. Iskolai
tanulmányaim alatt abban az esetben, ha egy diák pl. a matematika feladat
megoldása közben nem vezette le az eredményt vagy zavarosan tette azt, de mégis
helyes eredményt kapott, akkor elégtelen értékelést kapott. A tanár joggal
feltételezte, hogy a diák lesett vagy megsúgták neki az eredményt. Az egri
bíróságok tudták mit kell ítélniük, de indokolni nem tudták. Triviális, hogy
utasították őket, hogy mit kell ítélniük, vagy egyszerűen csak folytatták a
perbéli gyakorlatuk, az időt húzták, és költséget generáltak. Senki nem
gondolhatja komolyan, hogy több évtizedes bírói múlttal a törvényszéki bírók ne
tudták volna, hogy egy ítéletnek indoklást kell tartalmaznia. Átlag
állampolgárként megdöbbentett a határtalan merészségük. Kérem engedjenek meg
egy másik példát főiskolai tanulmányaimból a Kúria ítélete kapcsán. Összhangban
a
„XXVI. cikk
Az állam – a működésének hatékonysága, a közszolgáltatások színvonalának emelése,
a közügyek jobb átláthatósága és az
esélyegyenlőség előmozdítása érdekében – törekszik az új műszaki
megoldásoknak és a tudomány eredményeinek az alkalmazására.” tézisével.
Az informatika egy összetett
diszciplína, amely sokféle tudományos és technikai területet foglal magában. A
programozás a mindennapi élet leképezése. Programozási képzéseken, ha egy
eljárás saját magára hivatkozott, akkor végtelen ciklusba került. A számítógép
lefagy, egy durva logikai hiba, ami a program működésképtelenségét eredményezi,
ezért tilos. Sikertelen vizsgát eredményez. Ugyanilyen durva logikai hiba a
Kúria saját magára hivatkozó ítélete is. Egy tanács saját maga által hozott
eseti döntésére hivatkozott, amiben gyakorlatilag egy jogszabályt alkotott, ami
etikátlan, és nyílván ellent mond a logikai szabályoknak is, és egy ügy
tisztességes elbírálásának is. (Pfv.V.20.831/2021/8.
sz. dr. Puskás Péter a tanács elnökletével) Összefoglalva bármely tudományág
esetén elmondható, ha egy személy vagy csoport felállít egy szabályt, majd arra
megdönthetetlen bizonyítékként hivatkozik, azzal megszegi a tudományos élet
módszertani szabályait. Az ilyen kutatás eredménye még akkor is korrupt lehet,
ha az nem szándékos tévedésen alapul. A tudományos munkát végző személyeknek
mindig az objektív és igazságkereső hozzáállást kell követniük a tudományos
kutatásokban. Az esetemben ennek az ellenkezője valósult meg.
Ebben az ügyben az igazságszolgáltatás többször is elégtelenre vizsgázott, és
piszkos játszmát játszott velem 10 évig. A feleségemmel úgy döntöttünk, hogy
ilyen jogi környezetben nem vállalunk 3. gyermeket, mert nem érezzük magunkat
biztonságban. ((Alapvetés: L) cikk, (2)
Magyarország támogatja a gyermekvállalást
)) ! A Bírói Etikai Kódex megköveteli, hogy a bíró objektív és független
legyen, és semmilyen befolyásolásnak ne legyen kitéve a döntése meghozatalakor.
A Kúria utolsó tárgyalásán ügyvédem feltette a Kúria részére a kérdést, hogy mi
az oka, hogy ilyen jogszabálysértő, megalázó, időhúzó, lelki kínokkal, bő 10 év
alatt értünk el erre a pontra. A Kúria érdemi választ nem tudott adni a feltett
kérdésre, ítéletében ezzel a kérdéssel nem is foglalkozik. Úgy gondolom, hogy a
legfelső bírói fórumnak kötelessége választ tudni adni egy eljárással
kapcsolatos valamennyi kérdésre. Teljesen világos, hogy egy ilyen tömeges
visszaélésekkel zajló eljárást kellő komolysággal megvédeni nem lehet. E helyen
kívánom megjegyezni, hogy az Alkotmánybíróság több ítéletében is hivatkozott
arra, hogy egy jogsértő jogi eljárás eredménye nem lehet egy jogszerű ítélet.
Évtizedet
meghaladó pereskedés után az ügyvédem nem vállalja további képviseletemet.
Idegileg belefáradt az ügybe. Más ügyvéd sok millió forintért vállalná az ügy
több ezer oldalának elolvasását, így a beadványt a magam szerény tudásával kellett
összeállítanom. Ezzel a védekezéshez való jogom is súlyos sérelmet szenvedett. Egy
tisztességes bírósági eljárás célja nem lehetne az egyik peres fél idegi, és
anyagi ellehetetlenítése!
Ilyen előzmények után a Kúria
ítéletében minden tényállást kiforgat, az eljárás részévé tett büntetőügyi
sértetti minőséget felülbírál, gyakorlatilag törvényt alkot arról, hogy milyen
elérhető hozamot lehet elérni, és kivel lehet szerződni, és kivel nem, a laikus
számára már a jogi voodonak tűnő (üres) szavakkal, mérlegelésen alapuló eseti
döntés és hasonlókkal, igyekszik legitimálni a legitimálhatatlant, és olyan
keretek közé szorítani az ügyem, melybe a bizonyítékok alapján nem illene bele.
Bátran
kijelenthető, hogy az eljárt bíróságok elvesztették a az erkölcsi alapjukat a
jóerkölcsbe ütközés megállapításának tekintetében, az eljárásuk tisztességtelen
volt, és lelki szenvedést okozott, és éveken keresztül folytatólagosan vétettek
a bírói etikai szabályok ellen. Egy ilyen bírósági eljárás után jóerkölcsről
ítéletet hozni több, mint cinizmus. A jogállam kigúnyolása, jogtiprás, és a személyem
megalázása!
A
szerződés utóélete. 2012 november 14.-én Török Szabolcs közvetítőkön
tájékoztatott, hogy a befektetési üzletágat ő vette át Forgács Attilától, és
szeretnék, ha Deákné ingatlanáról lekerülne a jelzálog. Még ekkor is úgy
gondoltam, hogy ezen befektetési lehetőség valós lehet. Ismét ügyvéd által
ellenjegyzett szerződést írtunk, és írásos OTP bankgaranciát kaptam. Ezúttal is
a befektetési szerződést készítő dr. Wenczel ügyvédet kértem meg, hogy
ellenőrizze a bankgaranciát, mielőtt kiadja a jelzálogtörlő nyilatkozatot. A
bankgarancia hamisnak bizonyult. Ezután következő 11 év eseményeit már ismerik.
2023-ban a Kúria kimondta, hogy 2012 októberében én a szerződéskötés pillanatában
felismerhető jóerkölcsbe ütköző szerződést kötöttem, csak a bíróságoknak ehhez
11 év kellett, hogy felismerjék vagy inkább a jogi környezetet, és a tényeket
hozzá igazítsák.
Egy
egyszerű internetes keresés után 2 perc alatt több tucat magas hozamú
befektetési ajánlatot találtam. Most csak 2 példát idézek.
„https://www.startapro.hu/hirdetesek/szolgaltatas-uzleti_szolgaltatas-befekteto_uzlettars_berlotars/hirdetes/tokestars-befektetot-keresunk/3079gh226eif7d2d2h5gd331g468031i.html
2023.04.08
Nyereségesen működő,
nagy potenciállal rendelkező, új termék bevezetése előtt álló termelő
vállalkozás befektetőket keres. Befektetői tőke 5-100M ft között. 4 Év alatt
legálisan négyszerezzük a befektetett tőkét. Érdeklődéseket emailben/telefonon
várunk befektetői tőke érték megjelölésével. 0036702781308”
„Egy kereskedési nap a
Napi 1 százalék stratégiával - https://www.nagypenz.hu/inkabb-a-forex/” – (Havi
30%.)
Informatikai vonalon
is keresnek meg hasonló lehetőségekkel, ahol a hozamlehetőségek vázolása után
jelzem, hogy ilyen szerződés nem köthető.
Ezekben az esetekben
is ezrével keletkezhetnek hasonló papírok, mint az enyémben. Mivel egy piaci
szereplő sincs tudatában a Kúria jogszabályalkotó tevékenységével se
befektetési tanácsadók, se ügyvédek, nem tudják az ügyfeleiket figyelmeztetni,
ha ilyen konstrukcióba fektetnek nincs olyan szerződés, ami alapján a
befektetett tőkéjüket biztonságban tudhatják, ezért célszerű lenne a Kúria
rendeleteit is megjelentetni a Magyar Közlönyben, mert ez a gyakorlat a
minimális jogi normáknak sem felel meg. 11 év után az a meggyőződés alakult ki
bennem, hogy a bíróságok önkényes, szubjektív módon, a jogszabályok
kijátszásával, hoznak ítéleteket.
3. Egyéb nyilatkozatok és mellékletek
a)
Nyilatkozat arról, ha az indítványozó kezdeményezte-e a bíróságon az
alkotmányjogi panasszal támadott bírósági ítélet végrehajtásának
felfüggesztését.
Nem
kezdeményeztem a megsemmisíteni kért az ítéletek felfüggesztését.
b)
Ügyvédi meghatalmazás eredeti példánya, vagy jogtanácsosi igazolvány másolata,
ha az indítványozó jogi képviselővel jár el. (Melléklet)
Jogi
képviselőt nem vettem igénybe a panasz megírására.
c)
Nyilatkozat az indítványozó személyes adatainak nyilvánosságra hozhatóságáról
(Melléklet)
Személyes
adataim közzétételéhez nem járulok hozzá.
d)
Az érintettséget alátámasztó dokumentumok egyszerű másolata (Mellékletek)
Megjegyzés:
Az Abtv. 52. § (4) bekezdése értelmében az alkotmánybírósági eljárás
feltételeinek fennállását az indítványozónak kell igazolnia.
Kelt:
Dátum
Az
indítványozó, illetve jogi képviselő
neve, aláírása, adatai, elérhetősége stb.